همزمان با میلاد حضرت ولی عصر(عج) مراسم احیای نیمه شعبان در مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد برگزار می شود، قرائت دعای کمیل، سخنرانی، مدیحه سرایی و پاسخ به سوالات از دیگر برنامه های این شب در کانون های فرهنگی هنری مساجد خواهد بود.

برگزاری مراسم های ویژه در مساجد ملقب به نام و القاب امام زمان (عج)، برگزاری نشست پرسش و پاسخ مهدوی، برپایی جشن میلاد، ختم صلوت و ختم قرآن کریم برای سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولی عصر (عج) از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در شب میلاد آقا امام زمان(عج) است.


اعزام اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد به مشهد مقدس همزمان با شب میلاد آقا امام زمان(عج) همراه با تسهیلات قرض الحسنه و اهدای هدیه به هم نامان امام زمان (عج) در حسینیه سرسبیل یزد از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در این ایام است.


همچنین در آستانه نیمه شعبان محافل انس با قرآن کریم به مدت سه شب در مهدیه امیرآباد شهرستان میبد برگزار شد.


این محافل انس با قران کریم با حضور قاریان بین المللی و داخلی و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین جمال الیابس از کشور مراکش و قرائت قاریان بین المللی استاد سعیدیان  نیکدستی و صمدف از کشور تاجیکستان با حضور پر شور مردم برگزار شد.


اجرای طرح عظیم "عطر صلوات، شمیم ظهور" به نیت تعجیل در فرج امام عصر(عج) از دیگر برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در کانون فرهنگی هنری حضرت بقیه الله (عج) یزد است.


طرح ختم صلوات از ساعت 23 شب نیمه شعبان آغاز می شود و علاقه مندان برای شرکت در این طرح باید تعداد صلوات های اهدایی خود را به شماره 09378129093 پیامک کنند، به رسم یادبود و به قید قرعه به افراد شرکت کننده لوح صلوات اهدا می گردد.


برپایی نمایشگاه های کتاب و محصولات فرهنگی، ایستگاهای صلواتی در مساجد در ایام نیمه شعبان و پخش شربت وشیرینی از دیگر محورهای برنامه های کانون های مساجد خواهد بود.


گفتنی است، در استان یزد 372 کانون فرهنگی هنری مساجد 232، کتابخانه، 12 خانه نور و 13 کانون تخصصی فعالیت می کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا